//////

POZYCJA NEGOCJACYJNA

Business women listening attentively to their elder experienced colleague

W stosunku do eksportera zagraniczny importer zajmuje wtedy stosunkowo dogodną pozycję negocjacyjną. Ma to miejsce zwłaszcza wówczas, gdy towar nabywany przez niego jest stosunkowo mało zróżnicowany pod względem jakościowym (technicznym) w stosunku do podobnego towaru produkowanego (lub sprzedawanego) przez innych partnerów. Importer może wtedy kupić ten towar od każdego innego sprzedawcy i na­stępnie dostarczać go do dalszej sprzedaży pod własną marką.  Tymczasem eksporter, gdyby próbował uniezależnić się od dy­strybutora i oznakować. ten towar własną marką, musi po pierwsze ponieść wysokie koszty popierania jego sprzedaży (w celu stworzenia marki), po drugie musi troszczyć się o wła­ściwą jego dystrybucję na rynku importowym, po trzecie wielkość sprzedaży tego towaru będzie najprawdopodobniej przez pewien okres znacznie mniejsza niż w okresie, kiedy był on ‚ sprzedawany anonimowo, przy tym eksporter ponosi całkowite ryzyko takiej sprzedaży.

Leave a Reply

error: Content is protected !!